Ανατροφοδότηση: ένα δώρο επικοινωνίας

Εν όψει του σεμιναρίου που θα πραγματοποιηθεί στις 10 Μαρτίου, σκεφτήκαμε ότι αξίζει να μοιραστούμε μερικές σκέψεις για την ανατροφοδότηση και να συζητήσουμε για ποιους λόγους την βλέπουμε σαν ένα δώρο.

Κάθε φορά που θέλουμε να κάνουμε ένα δώρο μπορούμε να ασχοληθούμε με αυτό και να το προσέξουμε ή να το κάνουμε βιαστικά και πρόχειρα, αν δεν έχουμε το χρόνο ή ακόμη να το αναθέσουμε σε κάποιον άλλο για λογαριασμό μας (τι σας θυμίζουν όλα τα παραπάνω για την ανατροφοδότηση που δίνετε ή θέλετε να δώσετε στους συνεργάτες σας;).

Για να κάνουμε ένα καλό δώρο χρειάζεται να αφιερώσουμε χρόνο και να ερευνήσουμε για να επιλέξουμε το καταλληλότερο. Παράλληλα, έχει σημασία ο άνθρωπος που θα κάνουμε το δώρο, η περίσταση, ο χρόνος και η σχέση μας μαζί του. Σε κάθε περίπτωση το δώρο αποτελεί μια πράξη φροντίδας και προσφοράς. Αποτελεί κάτι που θέλουμε να προσφέρουμε με σκοπό να φέρουμε χαμόγελα, χαρά, ενθουσιασμό και να καλύψουμε ενδεχομένως μια ανάγκη που έχει ο άνθρωπος που του το προσφέρουμε. Όταν μας ενδιαφέρει το δώρο αυτό και ο άνθρωπος στον οποίο το προσφέρουμε, φροντίζουμε να το επιλέξουμε προσεκτικά και να είναι χρήσιμο. Επίσης φροντίζουμε το περιτύλιγμά του. Κάθε δώρο που επιλέγουμε να κάνουμε σε κάποιον έχει και κάτι από εμάς.

Για να δώσουμε καλή ανατροφοδότηση λοιπόν αξίζει να αφιερώσουμε χρόνο, να επιλέξουμε προσεκτικά τι θέλουμε να πούμε, με φροντίδα και στην κατάλληλη χρονική στιγμή και περίσταση. Έχουμε άραγε αναρωτηθεί για ποιους λόγους θέλουμε να δώσουμε ανατροφοδότηση και τι χρήσιμο θα προσφέρει αυτή η ανατροφοδότηση στον άνθρωπο για τον οποίο προορίζεται (το κάνουμε από φροντίδα και προσφορά ή από κάποια άλλη θέση); Πώς δίνουμε ανατροφοδότηση στον υφιστάμενο, τον προϊστάμενο ή το συνεργάτη μας; Πώς το κάνουμε με κάποιον που συνεργαζόμαστε στενά και πώς με κάποιον που συνεργαζόμαστε σπάνια; Ποιο μπορεί να είναι άραγε το περιτύλιγμα της ανατροφοδότησης; Πώς μπορούμε με αυτήν να φέρουμε χαμόγελα, ενθουσιασμό, χαρά ακόμη και αν τα νέα δεν είναι καλά;

Αξίζει παράλληλα να σκεφτούμε τι συμβαίνει σε εμάς όταν δεχόμαστε ένα δώρο. Μπορεί να μας αρέσει ή να μην μας αρέσει. Να σκεφτούμε πως «είναι αυτό ακριβώς που χρειαζόμασταν» ή «πόσο άχρηστο μπορεί να είναι;»! Μπορούμε να το δεχθούμε όπως είναι και να βρούμε τρόπο να το αξιοποιήσουμε ή να το αλλάξουμε, να το πετάξουμε ή ακόμη και να το δώσουμε κάπου αλλού.

Τι κάνουμε άραγε με την ανατροφοδότηση που δεχόμαστε καθημερινά από τους συνεργάτες μας; Τη δεχόμαστε; Παίρνουμε την πληροφορία και την αξιοποιούμε ή την πετάμε μακριά μας; Τι επιπτώσεις μπορεί να έχει ο τρόπος που δεχόμαστε την ανατροφοδότηση, στον τρόπο που την δίνουμε και την δέχονται οι συνεργάτες μας;

Σπάνια μπαίνουμε στη διαδικασία να ζητήσουμε δώρο από κάποιον. Συνήθως, αναμένουμε να μας το δώσει. Πότε χρειάζεται να ζητήσουμε ανατροφοδότηση και τι επιπτώσεις μπορεί να έχει αυτό στις επαγγελματικές μας σχέσεις;

Μέσα σε αυτό το διάλογο, θα αναζητήσουμε τους τρόπους για να ξεπεράσουμε τα εμπόδια και τις παγίδες που μας απομακρύνουν από την αποδοτική ανατροφοδότηση. Θα βρούμε τους τρόπους που θα ενεργοποιήσουν κύκλους ανατροφοδότησης στην ομάδα μας, ως ένα εργαλείο ανάπτυξης για όλους – δημιουργώντας ένα περιβάλλον όπου τα λάθη έχουν το χώρο τους για να μας κάνουν καλύτερους.

Ελάτε!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *