Μύθοι για τα κίνητρα

Στην πορεία εξέλιξης των θεωριών σχετικά με τα κίνητρα και βάσει των ερευνών που πραγματοποιήθηκαν διαπιστώθηκαν μύθοι και αλήθειες που παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον και μας βοηθούν να κατανοήσουμε τη θέση μας είτε ως υποκινητές είτε ως παρακινούμενοι. Εδώ θα αναφερθούμε σε μερικούς από τους βασικούς μύθους της κινητοποίησης.

Μύθος 1: Μπορώ να κινητοποιήσω ανθρώπους

Στην πραγματικότητα ο καθένας μας μπορεί να κινητοποιήσει τον εαυτό του. Μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον που να ευνοεί την παρακίνηση και την επαγγελματική ικανοποίηση της ομάδας μας, δίνοντας την ευκαιρία στους συνεργάτες μας να εργάζονται με ενέργεια και ενδιαφέρον. Το σημαντικό λοιπόν είναι να δούμε πώς μπορούμε να διαμορφώσουμε ένα περιβάλλον με ευκαιρίες παρακίνησης για τον καθένα.

Μύθος 2: Τα χρήματα είναι το καλύτερο κίνητρο

Συγκεκριμένα αντικείμενα όπως τα χρήματα ή ένα ωραίο γραφείο μπορούν να βοηθήσουν τους ανθρώπους να συγκρατήσουν τη μείωση της παρακίνησης, αλλά δε μπορούν να συμβάλλουν στην ανάπτυξή της για μεγάλο διάστημα.  Οι πραγματικοί παράγοντες παρακίνησης είναι διαφορετικοί για κάθε εργαζόμενο.

Μύθος 3: Ο φόβος είναι η καλύτερη παρακίνηση

Ο φόβος είναι σημαντικός παράγοντας παρακίνησης για μικρό χρονικό διάστημα. Οι φωνές και οι απειλές θα έχουν άμεσο αποτέλεσμα για πολύ μικρό χρονικό διάστημα, καθώς κάθε συνερεργάτης θα αναζητήσει νέες διεξόδους μακριά από αυτές τις συνθήκες.

Μύθος 4: «Ξέρω τι κινητοποιεί εμένα, άρα ξέρω τι κινητοποιεί και τους συνεργάτες μου»

Διαφορετικοί άνθρωποι κινητοποιούνται από διαφορετικούς παράγοντες. Κάποιος μπορεί να κινητοποιείται όταν εξοικονομεί χρόνο από την εργασία του για να περνάει χρόνο με την οικογένειά του, κάποιος άλλος μπορεί να κινητοποιείται περισσότερο όταν αναγνωρίζεται η προσπάθεια και το αποτέλεσμα τη δουλειάς του. Το σημαντικότερο είναι να μάθουμε τι κινητοποιεί τον κάθε συνεργάτη ξεχωριστά.

Μύθος 5: «Αυξημένη επαγγελματική ικανοποίηση σημαίνει και αυξημένη απόδοση»

Οι έρευνες δείχνουν ότι αυτό δε λειτουργεί πάντα έτσι. Αν οι στόχοι μας, οι στόχοι της ομάδας δεν είναι ευθυγραμμισμένοι με τους στόχους της εταιρίας τότε το αποτέλεσμα που παράγεται δε συμβάλει στην αύξηση της απόδοσης του οργανισμού.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *